| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
cymric Grote Dalmuti

|
Geplaatst: 11-10-2007 00:24:56 Onderwerp: Spelregels voor Spiel 2007 |
|
|
Enkele uitgevers hebben de regels van hun spellen al online gezet. Als je bent genteresseerd in Cuba, Amyitis, League of Six, Galaxy Trucker, Antler Island (NL door Erwin) of Gangster (de laatste in het Duits), kun je alvast gaan inlezen.
Cuba valt me een klein beetje tegen, eerlijk gezegd. Het is geen Puerto Rico vanwege allerlei overduidelijke verschillen en daardoor bovenal heel erg zichzelf (gelukkig maar) maar aan de andere kant is het thema verre van origineel te noemen en mag je gerust spreken van een hle vette knipoog. Ook het feit dat het auteursduo in hun tweede spel (na De Kathedraal) weer voor een verzamel-grondstoffen-en-zet-ze-in-wat-anders-om-motor heeft gekozen vind ik toch jammer. Gangster is leuk en fris en zal ongetwijfeld tot het nodige maffiabargoens leiden als er weer een schurk een Siciliaans ontbijt krijgt aangeboden---lees: een betonnen vestje krijgt aangemeten waarna hij de vissen mag voeren. Letterlijk . De rest moet ik nog eens goed doornemen. |
|
| Naar boven |
|
 |
Dierik Webmaster

|
|
| Naar boven |
|
 |
Erwin Grote Dalmuti

|
Geplaatst: 11-10-2007 18:41:19 Onderwerp: |
|
|
Agricola
Wadi, een reteleuk spel!
(Ik heb Gangster van Amigo twee keer gespeeld. Da's echt een lekker gemeen spel). |
|
| Naar boven |
|
 |
cymric Grote Dalmuti

|
|
| Naar boven |
|
 |
Dierik Webmaster

|
|
| Naar boven |
|
 |
Erwin Grote Dalmuti

|
|
| Naar boven |
|
 |
Erwin Grote Dalmuti

|
|
| Naar boven |
|
 |
BenNevis Hazelnoot Ridder

|
|
| Naar boven |
|
 |
Erwin Grote Dalmuti

|
|
| Naar boven |
|
 |
Erwin Grote Dalmuti

|
|
| Naar boven |
|
 |
cymric Grote Dalmuti

|
Geplaatst: 16-10-2007 13:57:06 Onderwerp: |
|
|
| Hehe. Heeft HiG eindelijk eens wat over hun spellen online gezet? Thankx voor de heads up, Erwin! |
|
| Naar boven |
|
 |
Boes Burgemeester

|
Geplaatst: 17-10-2007 09:01:50 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt ook wel of het een 'must do' strategie is geworden voor de uitgevers: spelregels on line zetten. Toch proberen om de mensen in een vroeg stadium al voor hun spel te interesseren. Je moet natuurlijk wel houden van het spelregel bestuderen.....
Verder valt me ook op dat er tot nu toe nog geen hype is voor een bepaald spel. Cuba werd voor enige weken wat vaker genoemd maar verder is het vrij rustig met het strooien van de aanbevelingen. Nou ja, we kijken (en kopen) morgen wel! |
|
| Naar boven |
|
 |
|